Rasa Vosyliūtė (smuikas)

Image
Biografija
Repertuaras
Koncertai
Garso įrašai
Spauda
Galerija
Biografija
Repertuaras
Koncertai
Garso įrašai
Spauda
Galerija

Rasa Vosyliūtė baigė Lietuvos Muzikos Akademiją 1995 ir aspirantūrą 1997 pas prof. Raimundą Katilių. Studijų metais griežė pasauliniame jaunimo orkestre Jeunesses Musicales (1992), dalyvavo kamerinės muzikos meistriškumo kursuose Švedijoje (1994), smuiko solo meistriškumo kursuose Suomijoje (prof. V.Vaidman, L.Melnikov), taip pat meistriškumo kursuose Druskininkuose (prof.O.Pomerancaitė, prof. R.Katilius), Berlyno aukštojoje mokykloje (G.Kremer), Lockenhauso kamerinės muzikos festivalyje (T.Grindenko).


Ji laimėjo antrąją vietą tarptautiniame H.Ellerio smuikininkų konkurse Taline (1996). 1997 įstojo į Guildhall muzikos ir dramos mokyklą Londone, pas prof. Y.Neaman, kurią baigus gavo diplomą su pagyrimu. Bestudijuodama Londone subūrė kvartetą, su kuriuo laimėjo pirmąją vietą Guildhall muzikos ir dramos mokyklos konkurse.
Kaip solistė R.Vosyliutė debiutavo 1995 atlikdama J.Brahmso koncertą smuikui su tarptautiniu Baltijos šalių jaunimo orkestru, diriguojant J.Aleksai. Dar solo yra grojusi su Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru, LMTA kameriniu orkestru, Šv. Kristoforo kameriniu orkestru, Klaipėdos kameriniu orkestru, Estijos nacionaliniu simfoniniu orkestru, Talino kameriniu orkestru bei Vokietijos Nordrhein-Westfalen jaunimo kameriniu orkestru. Rečitalius grojo Londone, Briuselyje, Vašingtone, Paryžiuje, Vilniuje (LMTA salėje, Vilniaus Rotušėje, Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje, Taikomosios dailės muziejuje). Vilniuje kasmet surengia rečitalį su nauja programa. Nuolatinė R.Vosyliūtės partnerė yra Eglė Vosyliūtė, bet taip pat yra grojusi su P.Geniušu, L.Dorfmanu, G.Vainberg-Tatz, A.Staškumi ir kt.
2001 su kolegomis, buvusiais prof. R.Katiliaus studentais, susibūrė į R.Katiliaus vardo smuikininkų kvartetą. Kvartetas sėkmingai pasirodė Upbeat Festivalyje Skandinavijos šalyse - Norvegijoje, Švedijoje, Suomijoje, Estijoje ir Latvijoje, yra koncertavęs Londone bei Berlyne.


Nuo 1997 Rasa yra kamerinio orkestro Kremerata Baltica narė, su kuriuo daug gastroliuoja po visą pasaulį.


2005 Lietuvos radijuje kartu su G.Dirvanauskaite įrašė A.Honeggerio sonatą smuikui solo bei B.Martinu duetą smuikui ir violončelei. 2001-2004 dirbo Lietuvos muzikos ir teatro akademijos dėstytoja, po prof. R.Katiliaus mirties perėmusi jo klasę.

Lietuvių kompozitoriai

Osvaldas Balakauskas

„Kaip marių bangos prisilietimas” smuikui ir fortepijonui

„Lietus Krokuvai” smuikui ir fortepijonui

Eduardas Balsys

Keturi fragmentai iš baleto “Eglė – žalčių karalienė” smuikui ir fortepijonui

Vytautas Barkauskas

Partita smuikui solo

Mikalojus Konstantinas Čiurlionis

Styginių kvartetas c-moll

Faustas Latėnas

Styginių kvartetas Nr. 2 „Šviesiam atminimui”

Jonas Tamulionis

„Jūra” (aranžuotė keturiems smuikams)

Mindaugas Urbaitis

Bachvariationen I keturiems smuikams

Kameriniai kūriniai

Grażyna Bacewicz

Sonata keturiems smuikams

Ludwig van Beethoven

Styginių kvintetas C-dur, op. 29

Luciano Berio

Duetai dviems smuikams / Duetti (34), for 2 violins

Johannes Brahms

Fortepijoninis trio Nr.2 C-dur, op.87

Fortepijoninis kvintetas f-moll, op.34

Styginių sekstetas G-dur, op. 36

Antonin Dvorak

Fortepijoninis trio Nr.1, f-moll, op. 65

Fortepijoninis kvintetas A-dur, op. 81

Arthur Honegger

Sonatina smuikui ir violončelei G-dur

Bohuslav Martinu

„Trys madrigalai” smuikui ir altui

Duetas smuikui ir violončelei Nr.1

Wolfgang Amadeus Mozart

Styginių kvartetas Nr.6, C-dur , K.V. 465

Sergei Prokofiev

Sonata dviems smuikams op.56

Dmitri Shostakovich

Styginių kvartetas Nr. 6, op. 101

Fortepijoninis kvintetas op.57, g-moll

Georg Philipp Telemann

Sonata keturiems smuikams C-dur

Solo kūriniai

Arthur Honegger

Sonata smuikui solo

Sergei Prokofiev

Sonata smuikui solo op. 115

Eugène Ysaÿe

Sonata smuikui solo d-moll, Nr. 3, op. 27 / Sonata for violin solo in D minor ("Ballade"), Op. 27/3

Kūriniai smuikui ir orkestrui

Bela Bartok

Rapsodija smuikui ir orkestrui Nr.2

Ludwig van Beethoven

Romansas Nr. 2 F-dur, op.50

Koncertas smuikui ir orkestrui D-dur, op.60

Johannes Brahms

Koncertas smuikui ir orkestrui D-dur, op.77

Max Bruch

Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.1 g-moll, op.26

Joseph Haydn

Koncertas smuikui, klavesinui ir orkestrui F-dur

Felix Mendelssohn

Koncertas smuikui ir orkestrui d-moll

Koncertas smuikui ir orkestrui e-moll, op.64

Wolfgang Amadeus Mozart

Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.3 G-dur, K.216

Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.4 D-dur, K.218

Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.5 A-dur, K.219

Niccolò Paganini

La Campanella koncertas smuikui Nr.2 h-moll, op.7, MS 48

Sergei Prokofiev

Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.1 D-dur, op.19

Camille Saint-Saens

Introdukcija ir rondo kapričiozo a-moll, op.28 / Introduction and Rondo Capriccioso, for violin & orchestra in A minor

Jean Sibelius

Koncertas smuikui ir orkestrui d-moll, op.47

Pyotr Tchaikovsky

Koncertas smuikui ir orkestrui D-dur, op.35

Henri Vieuxtemps

Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.5 a-moll, op.37 / Violin Concerto  in A minor ("Grétry")

Henryk Wieniawski

Polonezas D-dur, op. 4 / Polonaise (No. 1) de concert, for violin & orchestra in D major

Kūriniai smuikui ir fortepijonui

Johann Sebastian Bach

Sonata smuikui ir klavesinui BWV 1017

Sonata smuikui ir klavesinui BWV 1019

Ludwig van Beethoven

Sonata smuikui ir fortepijonui Nr.1, D-dur, op.12

Sonata smuikui ir fortepijonui Nr.2, op.12

Sonata smuikui ir fortepijonui Nr.3 Es-dur, op.12

Sonata smuikui ir fortepijonui Nr.5 F-dur, Spring, op.24

Sonata smuikui ir fortepijonui Nr.10, G-dur, op.96

Johannes Brahms

Sonata smuikui ir fortepijonui Nr.1 G-dur, op.78

Sonata smuikui ir fortepijonui Nr.3 d-moll, op.108

Mario Castelnuovo-Tedesco

„Figaro” (aranž.smuikui ir fortepijonui) / Figaro (concert paraphrase of 'Largo al factotum' from Rossini's "Barber of Seville"), for cello & piano

Ernest Chausson

Poema, op.25 (aranž. smuikui ir fortepijonui) / Poeme, for violin & orchestra

Claude Debussy

Sonata smuikui ir fortepijonui g-moll, L.140

Valsas / La plus que  lente (aranž. smuikui ir fortepijonui)

George Enescu

„Vaikystės įspūdžiai” smuikui ir fortepijonui, op.28

Manuel de Falla

“Ispaniškoji siuita” smuikui ir fortepijonui

Cesar Franck

Sonata smuikui ir fortepijonui A-dur, M. 8

Edvard Grieg

Sonata smuikui ir fortepijonui Nr.3 c-moll, op.45

Leoš Janáček

Sonata smuikui ir fortepijonui / Sonata for violin & piano, JW 7/7 (4 versions)

Wolfgang Amadeus Mozart

Sonata smuikui ir fortepijonui, e-moll, KV. 304

Arvo Part

Fratres smuikui ir fortepijonui

Francis Poulenc

Sonata smuikui ir fortepijonui, FP 119

Sergei Prokofiev

Sonata smuikui ir fortepijonui Nr.1 f-moll, op.80

Maurice Ravel

Sonata smuikui ir fortepijonui  G-dur

„Kilnūs ir sentimentalūs valsai” / Valses nobles et sentimentales (aranž. smuikui ir fortepijonui)

Erik Satie

„Daiktai matomi iš dešinės ir kairės be akinių” smuikui ir fortepijonui

Alfred Schnittke

„Senovinio stiliaus siuita”, smuikui ir fortepijonui / Suite (Sonata) in the Old Style, for violin & piano (or harpsichord)

Robert Schumann

Sonata smuikui ir fortepijonui Nr.1 a-moll, op.105

Dmitri Shostakovich

Keturi preliudai smuikui ir fortepijonui, op.34

Igor Stravinsky

Divertismentas (aranž.smuikui ir fortepijonui) / Divertimento, symphonic suite for orchestra from the ballet The Fairy's Kiss

Pyotr Tchaikovsky

Valse-scherzo C-dur, smuikui ir orkestrui (arba smuikui ir fortepijonui)

Souvenir d'un lieu cher, smuikui ir fortepijonui (arba orkestrui), Op. 42

Eugene Ysaye

„Vaiko sapnas” smuikui ir fortepijonui, op 14 / Reve d'enfant for violin & piano

Caprise, d'apres l'etude en forme de Valse de C.Saint-Saens Op.52

Kiti kūriniai

Alfred Schnittke

Moc-Art a la Haydn, duo dviems smuikams ir 11 styginių

Antonio Vivaldi

Sonata smuikui ir vargonams D-dur

Koncertas Taikomosios dailės muziejuje, 2014 03 16

Smuikininko Raimundo Katiliaus atminimui

RASA VOSYLIŪTĖ (smuikas), LEONIDAS DORFMANAS (fortepijonas)

Programa: OSVALDAS BALAKAUSKAS – „Lietus Krokuvai“ smuikui ir fortepijonui

LUDWIG VAN BEETHOVEN – Sonata smuikui ir fortepijonui Nr. 9 A-dur, op. 47 („Kreicerio“)

ROBERT SCHUMANN – Sonata smuikui ir fortepijonui a-moll, op. 105

ASTOR PIAZZOLLA – „Le Grand Tango“ (S. Gubaidulinos aranžuotė smuikui)

O intriguojančią atlikėjų programą pradėjo čekų kompozitoriaus Leošo Janačeko (1854-1928) keturių dalių Sonata smuikui ir fortepijonui [...]. Skambėjusioje Sonatoje atlikėjų R. Vosyliūtės ir A. Staškaus stabilaus bei temperamentingo atlikimo dėka atsispindėjo menininko komponavimo savybės – harmonijos paieška, nuotaikų kaita, sudėtingų techninių epizodų iškalba...Trys mitai – „Aretūzos fontanas“ („La fontaine d’Arethuse“), „Narcizas“ („Narcisse“) ir „Driadės ir Panas“ („Dryades et Pan“) buvo interpretuoti subtiliai, jautriai, su specifiniais štrichais, suteikiančiais muzikai netikėtumo, mistiškumo, tuo pačiu ir iliustratyvumo elementų. Žavėjo darnus R. Vosyliūtės ir A. Staškaus duetas, plati dinaminė amplitudė, muzikinės idėjos sklaida [...]. Taigi, koncerte patirtas XX a. naujosios Europos įspūdis būtų toks: puikių muzikų dėka sodriu, kartais fantasmagorišku garsu nuskambėję muzikiniai opusai vėl priminė apie save, „prašydamiesi“ atliekami dar ir dar, kad kiekvieną kartą suskambėtų kitaip. Tarsi į laiko tėkmę panardinti, tačiau neišblukę įspūdžiai…

Vitalija Mockutė, Saulėtekio įspūdis, Muzikos barai, 2005 sausis-vasaris

Ilgą laiką nuolat kartu grojančių E. ir R. Vosyliūčių duetą, galima sakyti, ženklina itin glaudus atlikėjų tarpusavio ryšys, bene identiškas muzikinis mąstymas, o šitai suteikia tobulo ansambliškumo pojūtį tiek pačioms atlikėjoms, tiek ir klausytojams. Visa tai buvo girdėti griežiant Johanneso Brahmso pirmąją Sonatą smuikui ir fortepijonui G-dur, op. 78. Šiame kūrinyje, kaip ir visame koncerte, išsiskyrė smuikininkei savita instrumento tembro specifika – skvarbaus, intensyvaus, stipriai veikiančio ir įmagnetinančio skambesio išgavimas. [...] Bet dėl jau minėto abiejų atlikėjų pozicijų tapatumo, tapataus vedimo į kulminacinius taškus, vientisos frazuotės, tobulo sinchroniškumo net smulkiausiuose ritmų vingiuose kompozicija skambėjo itin vientisai.[...] Pirmos koncerto dalies pabaigoje skambėjo R. Vosyliūtės ir G. Dirvanauskaitės ansamblis – Bohuslavo Martinů dviejų dalių Duetas smuikui ir violončelei Nr. 1. [...] Lygiai taip pat sužavėjo ir stygininkių duetas – lyg grotų vienas atlikėjas. Atlikėjų ansambliškumą visiškai atskleidė Antonino Dvorako Trio fortepijonui, smuikui ir violončelei f-moll, op. 65. Nors kai kur, pavyzdžiui, antroje dalyje, galima buvo nesutikti su tempo sprendimu – Allegretto grazioso nuskambėjo kiek skubotai, labiau espressivo nei grazioso, tačiau styginių instrumentų intonacijos tikslumas unisoninėse atkarpose, tobulai skambančios oktavos, vientisas didžiulio keturių dalių ciklo pojūtis liudijo techniškai tobulą, išties pagrįstą ir profesionalią muzikių interpretaciją. Norėtųsi tikėtis, kad šis ansamblis ir ateityje rengs neginčijamai aukštu meistriškumu ir meniškumu džiuginančias programas

Rima Povilionienė, Kameriniame koncerte – trys jaunos muzikės, Muzikos barai, 2004 vasaris-kovas

Vakaro pabaiga iš 2003-iųjų vėl bloškia atgal - į 1985-1988 metus. Muzikinį vėrinį pabaigia "Bachvariationen I", dėl įspūdingos Raimundo Katiliaus smuikininkų kvarteto (Džeraldas Bidva, Rasa Vosyliūtė, Rūta Lipinaitytė, Marija Nemanytė) interpretacijos tapęs tikru vakaro perlu. Šiam įspūdžiui užbėgdamas už akių, M.Urbaitis nė kiek neklydo sakydamas, kad "Kremeratos" smuikininkai jų visai naujai atrastą kūrinį paruošė puikiai. Galima sutikti ir su jo žodžiais, esą nauji atlikėjai seniai sukurtą kūrinį gali pakeisti iš esmės. Naujai atrasta sena gerokai paveikiau, jei tie atlikėjai pritrenkia dar ir savo meistriškumu.

Iš to, kas nepasakyta, Skirmantė Valiulytė, 7 mano dienos Nr.585

Sudėtingos A.Honeggerio Sonatos, regis, pakako, idant įsitikintume, jog smuikininkė mąsto solistės kategorijomis - jai maga ryškiai artikuliuoti, pasiseka įtaigiai atskleisti formos plastiką. Komplikuotame, sodriame A.Honeggerio muzikiniame audinyje smuikininkei pavyko aptikti gyvos tėkmės pulsą, išryškinti visų keturių dalių savitumus, sklandžiai integruoti neoklasicistinius kompozitoriaus mąstymo bruožus. Atlikėjai skirtingais keliais eina emocingumo paieškų link, o R.Vosyliūtei emocingumo gradacijos, regis, itin svarbios, tad ji linkusi į šią sritį ypač įsigilinti. Akivaizdus to paliudijimas - ir kitų programoje skambėjusių kūrinių interpretacijos, sukurtos styginių kvarteto, kurio primarijumi R.Vosyliūtė neseniai tapo.

Ansamblio debiutas, Vytautė Markeliūnienė, 7 meno dienos 2002 10 18