Ingrida Armonaitė (smuikas)

Image
Biografija
Repertuaras
Koncertai
Garso įrašai
Spauda
Galerija
Biografija
Repertuaras
Koncertai
Garso įrašai
Spauda
Galerija

Smuikininkė Ingrida Armonaitė 1985 baigė  Maskvos P. Čaikovskio konservatoriją, prof. Igorio Bezrodno klasę. Iki 1987 smuiko praktines ir teorines žinias ji tobulino tos pačios koservatorijos aspirantūroje,  prof. Valerijaus Klimovo klasėje. Nuo 1988 smuikininkė dirba Nacionalinėje M. K. Čiurlionio menų gimnazijoje ir Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Styginių instrumentų katedroje, nuo 1999 ji yra šios katedros docentė.

Smuikininkės atlikėjiškas talentas atsiskleidė gana anksti. 1972 ir 1976, dar būdama M. K. Čiurlionio menų gimnazijos mokine, ji tapo Tarptautinio J. Kociano jaunųjų smuikininkų konkurso Čekijoje nugalėtoja; 1979 užėmė pirmąją vietą respublikiniame konkurse, o 1985 pelnė pirmąją premiją Tarptautiniame V. Humlo smuikininkų konkurse Zagrebe. Tuomet tokį aukštą apdovanojimą paskyrė žiuri pirmininkaujama pasaulinio garso smuikininko Henryko Szeringo, ir tai buvo bene vienintelis tokio lygio laimėjimas tarp Lietuvos smuikininkų.

Ingrida Armonaitė su koncertais aplankė daugelį Europos valstybių. Ji gastroliavo Austrijoje, Bulgarijoje, Čekijoje, Estijoje, Italijoje, Jugoslavijoje, Latvijoje, Lenkijoje, Rumunijoje, Rusijoje ir daugelyje NVS šalių, Slovakijoje, Švedijoje, Šveicarijoje, Vengrijoje, Vokietijoje. Griežė su Bukarešto, Timišoaros (Rumunija), Prahos (Čekija), Košicos (Slovakija) filharmonijų simfoniniais orkestrais, Zagrebo kameriniu bei TV simfoniniu orkestru, Charkovo (Ukraina), Rygos (Latvija), Klaipėdos, Šv. Kristoforo, Lietuvos kameriniais orkestrais, Mažosios Lietuvos bei Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestrais. Smuikininkė nuolat dalyvauja festivaliuose Lietuvoje ir užsienyje. Ji ne kartą griežė “Gaidos”, “Marių klavyrų”, “Palangos vasaros”, “Thomo Manno”, Šv. Kristupo vasaros, “Nakties serenadų”, “Muzikinio rugpiūčio pajūryje”, Pažaislio, Alma Mater Musicalis festivaliuose. Koncertavo tokiuose muzikiniuose renginiuose, kaip Okhridsko leto, Dubrovačke ljetne igre (Jugoslavija), Interforum (Vengrija), Cintarea Romaniei (Rumunija), Bardejovskej hudobnej jare, Košicka Hudobna jar (Slovakija), Janačkuv maj (Čekija), Russkaja zima (Rusija), Probaltika (Švedija), Klassik im Grünen, young. euro. classic. (Vokietija).

Smuikininkės repertuaras yra nepaprastai platus ir įvairus. Jame keliolika smuiko koncertų (A. Vivaldi, J. S. Bacho, W. A. Mozarto, F. Mendelssohno, J. Brahmso, M. Brucho, H. Wieniawskio, E. Lalo. P. Čaikovskio, H. Vieuxtemps’o, J. Sibelijaus, A. Bergo, S. Prokofjevo, I. Stravinskio, D. Šostakovičiaus), visas pluoštas sonatų (J. S. Bacho, L. van Beethoveno, J. Brahmso, E. Griego, C. Francko, C. Debussy, M. Ravelio, S. Prokofjevo, E. Schulhoffo, L. Harrisono), daugybė kitų žanrų klasikinės ir XX a. muzikos, tarp jų ir lietuvių kompozitorių (O. Balakausko, E. Balsio, V. Barkausko, P. Dikčiaus, V. Germanavičiaus, A. Jasenkos, J. Juozapaičio, B. Kutavičiaus, R. Merkelio, O. Narbutaitės, V. Paltanavičiaus, A. Šenderovo, R. Šileikos, V. Švedo, M. Urbaičio) kūriniai.

1985-1993 nuolatine smuikininkės partnere buvo pianistė Larisa Lobkova, nuo 1996 smuikininkė griežia kartu su pianiste Aušra Banaityte. Ingridą Armonaitę taip pat dažnai galime išgirsti griežiant kaip kamerinių ansamblių dalyvę, “Armonų trio” narę.

Nemažą pluoštą kūrinių Ingrida Armonaitė įrašė Lietuvos radijuje, dalis jos atlikėjiškos kūrybos užfiksuota trijose kompaktinėse plokštelėse. Tarp jų - dvi kamerinės muzikos, kur I. Armonaitė dalyvavo kaip kamerinių ansamblių narė (2000 ir 2001), bei solinė - “Dialogos”, įrašyta 2001 Vilniaus plokštelių studijoje.

Lietuvių kompozitoriai

Vytautas Bacevičius

Koncertas smuikui ir simfoniniam orkestrui, op. 51 (1951)

Osvaldas Balakauskas

Rex Re fleitai, smuikui, altui ir fortepijonui

Eduardas Balsys

Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.2

Keturi fragmentai iš baleto “Eglė – žalčių karalienė” smuikui ir fortepijonui

Jūratė Baltramiejūnaitė             

Norvariatione solo smuikui

Vytautas Barkauskas

Modus vivendi smuikui, violončelei ir fortepijonui

Sonata smuikui ir fortepijonui Nr.3

Zita Bružaitė                     

„Sonnet IV“ fortepijonui, smuikui ir violončelei

Algimantas Bružas                        

Saulės tinklas smuikui, violončelei ir fortepijonui

Julius Gaidelis                         

„Be tėvynės“, „Verpėja“, „Undinių žaismas“

Vytautas Germanavičius             

„Nidamanngrieg Sonate“ smuikui violončelei ir fortepijonui

Antanas Jasenka                       

„Melody“ fortepijonui, smuikui ir violončelei

Jurgis Juozapaitis

"Mėnulio šviesa", fortepijoninis trio

Solo contra tutti

Vytautas Jurgutis                        

Koncertas smuikui ir kameriniam orkestrui

Jurgis Karnavičius                   

Du kapričai smuikui solo

Antanas Kučinskas                  

„Loop in D minor“ fortepijonui, smuikui ir violončelei

Bronius Kutavičius

"Aštuonios Stasio miniatiūros" fleitai, smuikui ir altui

Sonata smuikui ir fortepijonui

Tomas Kutavičius                    

Triplum smuikui, kontrabosui, kameriniam orkestrui ir elektronikai

Faustas Latėnas                        

„Samba Lacrimarum“

Vytautas Laurušas

"Paukščių turgus" fleitai, smuikui ir altui

Remigijus Merkelys

FlaVio fleitai, smuikui ir altui

Šarūnas Nakas  

Sapnų Venecija, ugninis meilės uraganas, smuikui, sopranui, bosui, dviems aktoriams ir kameriniam orkestrui

Onutė Narbutaitė

Winterserenade fleitai, smuikui ir altui

"Aštuonstygė" smuikui ir altui

Vytautas Paltanavičius              

Pjesė

Donatas Prusevičius                   

Infinito smuikui, violončelei ir fortepijonui

Anatolijus Šenderovas

"Dialogai" dviems smuikams

In memoriam J.Heifez smuikui solo

Remigijus Šileika

Musica ricordanza smuikui, violončelei ir fortepijonui

Jonas Švedas                          

Sonata smuikui ir fortepijonui Nr.1

Vladas Švedas

"Malda žemei" balsui ir smuikui

"Dzūkiškos godos" balsui, smuikui, violončelei ir vargonams

Mindaugas Urbaitis

Der Fall Wagner fleitai, smuikui ir altui

Bachvariationen keturiems smuikams

Kameriniai kūriniai

Johann Sebastian Bach

Sonatos smuikui ir klavesinui, BWV 1014-1019

Johannes Brahms

Fortepijoninis trio Nr.2 C-dur, op.87

Claude Debussy                     

Fortepijoninis trio G-dur, L.3

Antonin Dvorak

"Dumki", fortepijoninis trio Nr.4 e-moll, op.90

Dietrich Erdman                      

Trio fortepijonui, smuikui ir violončelei

Charles Halka                          

Trio smuikui, violončelei ir fortepijonui

Wolfgang Amadeus Mozart

Fortepijoninis trio Nr.6 G-dur, K.564

Arvo Pärt                            

„Mozart-adagio“ (in memoriam Oleg Kagan) smuikui violončelei ir fortepijonui

Jean-Philippe Rameau

Hippolyte et Aricie, siuita

Max Reger

Serenada fleitai, smuikui ir altui G-dur, op.141a

Franz Schubert                    

Trio fortepijonui, smuikui ir violončelei B-dur, op.99, D898

Dmitri Shostakovich                

Trio fortepijonui, smuikui ir violončelei e-moll, op.67

Georg Philipp Telemann

Sonate polonaise a-moll, smuikui, altui ir continuo

Joaquin Turina                          

„Circulo“, fantazija smuikui violončelei ir fortepijonui op.91

Peteris Vasks                        

„Episodi e canto perpetuo“ (Hommage a O. Messiaen) fortepijonui, smuikui ir violončelei

Kūriniai smuikui ir orkestrui

Johann Sebastian Bach

Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.2 E-dur, BWV 1042

Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.1 a-moll, BWV 1041

Alban Berg

Koncertas smuikui irorkestrui "Angelo atminimui" / Dem Andenken eines Engels

Johannes Brahms

Koncertas smuikui ir orkestrui D-dur, op.77

Max Bruch

Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.1 g-moll, op.26

Ernest Chausson                      

Poema smuikui ir orkestrui, op. 25

Alexander Glazunov

Koncertas smuikui ir orkestrui a-moll, op.82

Édouard Lalo                          

„Ispaniškoji simfonija” smuikui ir orkestrui, op.21

Felix Mendelssohn

Koncertas smuikui ir orkestrui e-moll, op.64

Wolfgang Amadeus Mozart

Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.3 G-dur, K.216

Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.4 D-dur, K.218

Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.5 A-dur, K.219

Sinfonia Concertante smuikui, altui ir orkestrui Es-dur, K.364

Sergei Prokofiev

Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.1 D-dur, op.19

Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.2 g-moll, op.63

Dmitri Shostakovich

Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.1 a-moll, op.77

Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.2, cis-moll, op.129

Jean Sibelius

Koncertas smuikui ir orkestrui d-moll, op.47

Igor Stravinsky

Koncertas smuikui ir orkestrui D-dur

Giuseppe Tartini                          

Sonata „Velnio trelės“ smuikui ir styginių orkestrui

Pyotr Tchaikovsky

Koncertas smuikui ir orkestrui D-dur, op.35

Henri Vieuxtemps

Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.5 a-moll, op.37

Antonio Vivaldi

“Metų laikai”, keturi koncertai smuikui ir orkestrui, op.8

Henryk Wieniawski

Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.2 d-moll, op.22

Koncertas trims smuikams ir orkestrui

Kūriniai smuikui ir fortepijonui

Ludwig van Beethoven

Sonata smuikui ir fortepijonui Nr.3 Es-dur, op.12/3

Sonata smuikui ir fortepijonui Nr.4 a-moll, op.23

Sonata smuikui ir fortepijonui Nr.5 F-dur, Spring, op.24

Sonata smuikui ir fortepijonui Nr.7 c-moll, Eroica, op.30/2

Sonata smuikui ir fortepijonui Nr.9 A-dur, Kreutzer, op.47

Romansas Nr. 2 F-dur, op.50

Romansas Nr. 1 G-dur, op.40

Johannes Brahms

Sonata smuikui ir fortepijonui Nr.3 d-moll, op.108

Mario Castelnuovo-Tedesco

Tango (aranž. smuikui ir fortepijonui)

Ernest Chausson

Poema, op.25 (aranž. smuikui ir fortepijonui)

Claude Debussy

Sonata smuikui ir fortepijonui g-moll, L.140

"Mėnesienos šviesa", (aranž. smuikui ir fortepijonui) / Clair de lune

"Mergaitė linų spalvos plaukais" (aranž. smuikui ir fortepijonui) / La fille aux cheveux de lin

Romantiškasis valsas / Valse romantique

"Fauno popietė", simfoninis preliudas (aranž. smuikui ir fortepijonui) / Prelude a l'Apres-midi d'un faune

Antonin Dvorak

Romantinės pjesės smuikui ir fortepijonui, op.75

Manuel de Falla

“Ispaniškoji siuita” smuikui ir fortepijonui

Cesar Franck

Sonata smuikui ir fortepijonui A-dur

Edvard Grieg

Sonata smuikui ir fortepijonui  Nr.3 c-moll, op.45

Lou Harrison

Grand Duo smuikui ir fortepijonui

Gia Kancheli

Rag-Gidon-Time smuikui ir fortepijonui

Édouard Lalo

“Ispaniškoji simfonija” smuikui ir orkestrui, op.21

Felix Mendelssohn

Sonata smuikui ir fortepijonui F-dur

Wolfgang Amadeus Mozart

Sonata smuikui ir fortepijonui Nr.26 B-dur, K. 378

Sonata smuikui ir fortepijonui Nr.32 B-dur, K.454

Niccolò Paganini

La Campanella koncertas smuikui Nr.2 h-moll, op.7

Sergei Prokofiev

Sonata smuikui ir fortepijonui Nr.2 A-dur, op.94 bis

“Penkios melodijos” smuikui ir fortepijonui, op.35 bis

Sonata smuikui ir fortepijonui Nr. 1, f-moll, op. 80

Penkios pjesės iš baleto „Pelenė“

Maurice Ravel

Pavane pour une infante défunte (aranž. smuikui ir fortepijonui)

Kilnūs ir sentimentalūs valsai / Valses nobles et sentimentales (aranž. smuikui ir fortepijonui)

Pablo de Sarasate

"Čigoniškos melodijos", op.20 / Zigeunerweisen

"Andalūziškas romansas" , op.22 / Romanza Andalusa

"Baskų kapričas", op.24 / Caprice basque

Alfred Schnitke

Sonata smuikui ir fortepijonui

Franz Schubert

Ekspromtas Ges-dur, op.90, Nr.3 (aranž. smuikui ir fortepijonui)

Erwin Schulhoff

Sonata smuikui ir fortepijonui, op.7/1

Robert Schumann

Sonata smuikui ir fortepijonui Nr.1 a-moll, op.105

Rodion Shchedrin

A la Albeniz

Humoreska

Dmitri Shostakovich

Dešimt preliudų smuikui ir fortepijonui, op.34

Sonata smuikui ir fortepijonui, op. 134

Igor Stravinsky

Divertismentas

Pyotr Tchaikovsky

Melancholiškoji serenada h-moll, op.26

Franz Waxman

Carmen fantazija G.Bizet operos Carmen temomis

Henryk Wieniawski

Legenda g-moll, op.17

Eugène Ysaÿe

Eleginė poema d-moll, op.12

Koncertas Lietuvos nacionalinės filharmonijos Didžiojoje salėje, 2010 01 20

Juozas Gruodis ir jo amžininkai

JUOZO GRUODŽIO 125-osioms gimimo metinėms (1884–1948)

JUOZAS GRUODIS

Siuita iš baleto „Jūratė ir Kastytis“

JUOZAS GRUODIS

Simfoninė poema „Gyvenimo šokis“

Pertrauka

ALEKSANDR GLAZUNOV

Koncertas smuikui ir orkestrui a-moll, op. 82

GEORGE ENESCU

„Rumuniška rapsodija“

Atlikėjai:

LIETUVOS NACIONALINIS SIMFONINIS ORKESTRAS

Solistė INGRIDA ARMONAITĖ (smuikas)

Dirigentas ROBERTAS ŠERVENIKAS

Koncertas Taikomosios dailės muziejuje, 2009 12 13

SERGEJ PROKOFJEV

Sonata smuikui ir fortepijonui Nr. 1, f-moll, op. 80; Penkios pjesės iš baleto „Pelenė“

DMITRIJ ŠOSTAKOVIČ

Dešimt preliudų (Dmitrijaus Cyganovo transkripcija)

IGOR STRAVINSKIJ

Divertismentas

INGRIDA ARMONAITĖ (smuikas)

LEONIDAS DORFMANAS (fortepijonas, Vokietija)

Koncertas Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje, 2008 12 21

SERGEJ PROKOFJEV

Sonata smuikui ir fortepijonui Nr. 1, f-moll, op. 80; Penkios pjesės iš baleto „Pelenė“

DMITRIJ ŠOSTAKOVIČ

Sonata smuikui ir fortepijonui, op. 134

IGOR STRAVINSKIJ

Divertismentas (premjera Lietuvoje)

INGRIDA ARMONAITĖ (smuikas)

LEONIDAS DORFMANAS (fortepijonas, Vokietija)

Koncertas „Vilniaus festivalyje” Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje 2006 06 17

Johann Sebastian Bach – „Brandenburgo koncertas“ G-dur, Nr. 3, BWV 1048;

Wolfgang Amadeus Mozart – Koncertas smuikui ir orkestrui Nr. 3, G-dur, KV 216;

Šarūnas Nakas – „Sapnų Venecija, ugninis meilės uraganas“ (pasaulinė premjera)

Pastabos:

VILNIAUS FESTIVALIO ORKESTRAS. Solistai: INGRIDA ARMONAITĖ (smuikas), IRENA ZELENKAUSKAITĖ (sopranas), IGNAS MISIŪRA (baritonas). Aktoriai: ALDONA BENDORIŪTĖ, SAKALAS UŽDAVINYS. DAINIUS LIŠKEVIČIUS (videoprojekcija)

Koncertas Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje 2004 03 03

F.Schubert Sonata a-moll, D 537

F.Schubert-F.Liszt Penkios dainos

J.Brahms Fantazijos op. 116

V.Bacevičius „Poema” Nr. 4, op. 10

C.Debussy Sonata smuikui ir fortepijonui g-moll

C.Franck Sonata smuikui ir fortepijonui

Leonidas Dorfmanas - fortepijonas

"Gali pasakyti – štai dar viena muzikė, atsidavusi tam menui visa siela, visa savimi. Ji disponuoja pasigėrėtinai puikia technika, jos smuiko garsas sodrus, erdvus, paklūstantis (ten kur atlikėja nori) ir delikatiems niuansams."

Edmundas Gedgaudas. "Lietuvos rytas", 2000 11 21

"Patikimos ir užsigrūdinusios atlikėjos įspūdį kuria ne vien aiškiai stabili smuikininkės grojimo technika, bet ir išlavinta interpretacinė nuojauta, savitas meninis skonis, profesinės žinios, kuriomis pasikliaudama I.Armonaitė drąsiai ir nuosekliai formuoja savo sceninę muzikinę laikyseną."

Vytautė Markeliūnienė. "7 meno dienos", 2000 lapkričio 24 d.

"Ne vienas muzikos kritikas yra atkreipęs dėmesį į Ingridos pagarbą muzikiniam kontekstui, garso spalvingumą, formos pojūtį. Dar 1985 metais smuikininkei atlikus J.Brahmso Sonatą d-moll, anglų žurnale "The Strad" Anne Inglis akcentavo subtilų atlikėjos garso tembro išgavimą, patrauklų pianissimo bei gebėjimą atliekant kūrinį "susilieti" su instrumentu. Tikrai neturėtų užsimiršti J.S.Bacho sonatų smuikui ir klavyrui, S.Prokofjevo Pirmosios sonatos ar A.Bergo Koncerto smuikui ir orkestrui alikimas, žavintis garso kokybe, jausminės amplitudės dinamika."

Mykolas Jankūnas. "Muzikos barai", 2000 lapkritis Nr.11

"Smuikininkės Ingridos Armonaitės pagrotą Prokofjevo Sonatą prilyginčiau didelei ir reikšmingai teatro premjerai, kuriai buvo labai kruopščiai ir pasišventusiai ruoštasi. I.Armonaitė, atvėrusi Prokofjevo pilnatvę, minėtą kūrinį drąsiai galėtų groti bet kuriame prestižiniame Europos festivalyje."

Edmundas Gedgaudas. "Klaipėda", 2002 liepa

"Emociškai paveiki, įtaigia bendravimo maniera su klausytojais išsiskirianti smuikininkė bei orkestras, subtiliai atliepdami kiekvieną dirigento S.Domarko interpretacinį akcentą, įspūdingai perteikė mums nežinomo, bet, akivaizdu, ryškaus ir savito lietuvių kompozitoriaus kūrinį (apie E.Balsio Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.2)."

L. Danielson. "Kultur & Noje", 2003 10 11 (Švedija, 10-asis Baltijos šalių muzikos ir dailės festivalis "Probaltica-2003")

Pirmame koncerte (liepos 10 d.) pasirodžiusios pianistė Sonata Alšauskaitė, dainininkė Natalija Katilienė su pianiste Egle Perkumaite ir smuikininkė Ingrida Armonaitė pristatė tris negausias, tačiau vidine erdve dideles ir techniškas programomas: J.S. Bacho preliudą ir fugą C-dur (GTK I tomas), J. Brahmso Pjesę fortepijonui, op. 119;R. Strausso Šešias dainas pagal C. Brentano eilėraščius, op. 68; C. Francko Sonatą smuikui ir fortepijonui A-dur. Intymi, klausymo intencijoms visokeriopai atvira Nidos evangelikų liuteronų bažnyčia, kurios akustika neleidžia nuslėpti jokio formalumo, interpretacinio abejingumo, padėjo atlikėjoms išsyk užmegzti visavertį kontaktą su publika. Ypač jos palankumu buvo apdovanotas tik šiame festivalyje gimęs I. Armonaitės ir S. Alšauskaitės duetas, gaivališku vėjo gūsiu, emocinės raiškos įvairiaspalviškumu apgaubęs atliekamą Sonatą, suskambėjusią jaunatviškai veržliai, bet kartu ir susimąstant.

Vytautė Markeliūnienė, Senosios ir naujosios Europos susitikimai, 7 meno dienos, 2004 07 23

I. Armonaitės - smuikininkės iš prigimties - griežimą visad ir visur lydi stebėtina interpretacijos logika. Jokiu būdu ne racionalistinė, o sušildyta vidine muzikos pajauta, ji garantuoja visų atlikimo komponentų pusiausvyrą. Nors ir turėdama didžiulį virtuozės potencialą, I. Armonaitė iškelia į pirmą planą ne smuikavimo meistriškumą patį savaime, o kūrinio koncepciją. Taip koordinuodamas visus atlikimo procesus, smuikas tampa ansamblio vairininku.

Vladas Zalatoris, Armonų trio koncertas "Euroradijo" auditorijai, 7 meno dienos, 2003 10 10

Smuikininkę Ingridą Armonaitę drąsiai priskirtume prie stipriausių dabarties mūsų smuikininkų, atkakliai gludinančių savo braižą, racionaliai ieškančių interpretacinei saviraiškai kuo artimesnės muzikos klodų. (...) Tuo tarpu L. Harrisono tirštas muzikinis verpetas - tarsi sudėtinga formos, koncepcijos lygtis, kurią smuikininkė azartiškai sprendžia drauge su lygiaverte partnere, pianiste A. Banaityte. Jos įprasmina klampią šio eklektiško "Duo" muzikinę medžiagą, suteikdamos jai filosofinės gelmės, žanrinio šėlsmo bei virtuozinio efektingumo.

Vytautė Markeliūnienė, Naujas puslapis mūsų atlikėjų diskografijoje, 7 meno dienos, 2002 11 22

Žymi smuikininkė, kelių tarptautinių konkursų laureatė Ingrida Armonaitė bei pianistas ir dirigentas Leonidas Dorfmanas savo talento gerbėjams sausio 31 d. Nacionalinėje filharmonijoje pateikė solidžią ir sudėtingą programą. (...) Geras susiklausymas ir ansambliškumas neleido abejoti scenos partnerių patirtimi. Į repertuarą seniai įėjusi J. Brahmso Trečioji sonata skambėjo itin brandžiai, o jos Adagio dalį galima buvo laikyti pirmosios koncerto dalies viršūne. Įtaigi lyrikė I. Armonaitė stebino ne tik J. Brahmso, bet ir kitų kompozitorių lėtųjų dalių dramatizmu ir sugestija. (...) Salėje tvyrojusi tyla liudijo, kad įdomiai ir sudėtingai programai klausytojai buvo pasirengę ir skyrė meistrams deramą įvertinimą.

Daiva Tamošaitytė, Ingridos Armonaitės ir Leonido Dorfmano kamerinės muzikos rečitalis, Muzikos barai, 2007 03 28

Antroje koncerto dalyje R. Vingras su smuikininke Ingrida Armonaite atliko Johanneso Brahmso sonatą smuikui ir fortepijonui Nr. 3. Tuomet išraiškingas pianistas atsiskleidė ir kaip subtilus kamerinio ansamblio partneris, atliepdamas stiprios energetikos ir nepriekaištingos technikos smuikininkės intencijas. Ši programa verta ne vienos scenos ir ne vieno atlikimo. Atlikėjams linkiu tolesnių partnerystės galimybių.

Jūratė Katinaitė, Atspindžiai praeities šuliniuos, Liepos 11–18 d. Nidoje vykusio XIII tarptautinio Thomo Manno festivalio įspūdžiai, Literatūra ir menas, 2009 07 31, Nr. 3248