Inesa Linaburgytė (mecosopranas)

Image
Biografija
Repertuaras
Koncertai
Garso įrašai
Spauda
Galerija
Biografija
Repertuaras
Koncertai
Garso įrašai
Spauda
Galerija

Inesa Linaburgytė (mecosopranas, sopranas) viena labiausiai žinomų Lietuvos operos solisčių. 1992 m. su pagyrimu baigusi Lietuvos Muzikos akademiją, prof. V.Daunoro ir doc. N.Mameniškienės solinio dainavimo klasę, ji tais pačiais metai tapo Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro soliste. Čia per trumpą laiką, padedama teatro vokalo pedagogės R.Pranskevičiūtės, parengė keletą sudėtingų partijų. Inesa Linaburgytė dalyvavo keliuose tarptautiniuose vokalistų konkursuose, tarp jų –  Belvederio Vienoje, J.Vitolio Rygoje, Voci Verdiane Busseto Italijoje. Pastarajame laimėjo specialųjį prizą ir koncertinį turne po Japoniją. 2005 m. dainininkė stažavo Didžiajame teatre Maskvoje pas Makvalą Kasrašvili, kuri šiuo metu yra Didžiojo teatro operos meno vadovė. Jos pagalbos, bendro intensyvaus darbo dėka Inesa parengė keletą soprano partijų - Liza ,Turandot, Zenta. Vokalo autoritetų paskatinta solistė imasi naujo repertuaro, keičia dainavimo įgūdžius ir nuo šiol žada dainuoti  dramatinio soprano vaidmenis. Kaip sopranas LNOBT dinininkė su pasisekimu debiutavo Turandot vaidmeniu G. Puccinio operoje "Turandot".   Inesa Linaburgytė LNOBT jau sudainavo apie trisdešimt vaidmenų. Tai Eboli ("Don Karlas"), Flora ("Traviata"), Santuca ("Kaimo garbė"), Grafienė ("Pikų dama"), Ulrika ("Kaukių balius"), Grafienė ("Lokys"), Madalena ("Rigoletas"), Hana Glavari ("Linksmoji našlė") ir kt. Vieni naujausių jos darbų teatre -  Amneris G.Verdi "Aidoje" ir Erodiada R.Strausso "Salomė", Karmen ir Mersedes G.Bizet "Karmen", Fenena G.Verdi "Nabukas", Mūza, Niklauzas, Džuljeta J.Offenbacho "Hofmano istorijos".
Dainininkė dirbo su režisieriais Jonu Jurašu (Aida) Gintaru Varnu, Monika Wiesler (Austrija), taip pat su operos režisieriumi iš Maskvos Dimitrijum Bertmanu, kuris Rygoje režisavo G. Puccini operą "Toska“. Prengė vaidmenų Latvijos nacionalinės operos teatre, tarp jų - Santuca P. Mascagni operoje "Kaimo garbė". Iš Rygos Santucos vaidmuo ir dirigentas A. Bozich nuvedė Inesą į Graco operos teatrą Austrijoje, kur ji tris metus pastoviai vykdavo dainuoti šiame spektaklyje. I. Linaburgytė gastroliavo Austrijoje, Japonijoje, Turkijoje, Taivane, JAV, Didžiojoje Britanijoje, Europos valstybėse.
Dainininkė dažnai pasirodo ir koncertų scenose. Ji nuolat bendradarbiauja su Lietuvos valstybiniu simfoniniu orkestru. Jos repertuare greta kamerinių kompozicijų yra ir stambios koncertinės formos kūrinių.
2004 m. I. Linaburgytė apdovanota Vytauto Didžiojo ordino Riterio kryžiumi.

Oratorijos. Kantatos. Mišios. Pasijos

Edward Elgar

Oratorija „Gerontijaus sapnas“

George Frideric Handel

Oratorija Mesijas

Giuseppe Verdi

Requiem

Vokaliniai orkestriniai kūriniai

Ludwig van Beethoven

Missa Solemnis

IX simfonija

Gustav Mahler

Simfonija Nr.2. c-moll ("Prisikėlimo")

I simfonija

III simfonija

Wolfgang Amadeus Mozart

Requiem

Giuseppe Verdi

Messa per Rossini / Requiem  for Rossini

Operos. Spektakliai

Vincenzo Bellini

"Norma" (Adaldžiza)

Georges Bizet

"Karmen" (Karmen, Mersedes)

Péter Eötvös

„Meilė ir kiti demonai“ (Chosefa Miranda)

Vytautas Klova

"Pilėnai" (Mirta)

Bronius Kutavičius

"Lokys" (Grafienė)

Franz Lehar

„Linksmoji našlė“ (Hana Glavari)

Pietro Mascagni

"Kaimo garbė" / Cavalleria rusticana (Santuca)

Modest Mussorgsky

„Borisas Godunovas“ (Marina)

Jacques Offenbach

"Hofmano istorijos" (Mūza, Niklauzas, Džuljeta)

Amilcare Ponchielli

„Lietuviai“ (Aldona)

Giacomo Puccini

"Turandot" (Turandot)

"Toska" (Toska)

"Sesuo Andželika" (Sesuo Andželika)

Johann Strauss

„Šikšnosparnis" (Kunigaikštis Orlovskis)

Richard Strauss

"Salomė" (Erodiada)

Jonas Tamulionis

„Bruknelė“ (Laumė Žydrūnė)

Pyotr Tchaikovsky

"Pikų dama" (Grafienė)

„Eugenijus Oneginas" (Larina)

Giuseppe Verdi

"Aida" (Amneris)

"Nabukas" (Fenena)

"Kaukių balius" /  Un ballo in maschera  (Ulrika)

"Traviata" (Flora)

"Rigoletas" (Madalena)

„Don Karlas“ (Eboli)

„Trubadūras“ (Azučena)

„Likimo galia“ (Preciozila)

Richard Wagner

Valkirija (Zyglinda)

„Lohengrinas" (Ortrūda)

"Suicidio!'' from Ponchielli's La Gioconda

Vytautas Barkauskas - Valdovės arija iš operos "Legenda apie meilę"

Koncertas Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje, 2009 10 10

CHRISTOPH WILLIBALD GLUCK

Alkestidės arija „Divinites du Styx“ iš operos „Alkestidė“

VINCENZO BELLINI

Normos kavatina „Casta diva“ iš operos „Norma“

GIUSEPPE VERDI

Operos „Sicilijos mišparai“ uvertiūra; Aidos arija „Ritorna vincitor“ iš operos „Aida“; Ledi Makbet kavatina „Nel di de la vittoria“ iš operos „Makbetas“

ARRIGO BOITO

Margaritos arija „L’altra notte in fondo al mare“ iš operos „Mefistofelis“

AMILCARE PONCHIELLI

Džokondos arija „Suicidio“ iš operos „Džokonda“

GIACOMO PUCCINI

Intermezzo, III v. ir Manon arijos „In quelle trine morbide“ bei „Sola perduta, abbandonata“ iš operos „Manon Lesko“; Toskos arija „Vissi d’arte“ iš operos „Toska“

HEITOR VILLA-LOBOS

Aria cantilena iš „Braziliškosios Bachianos Nr. 5

INESA LINABURGYTĖ (sopranas)

LIETUVOS NACIONALINIS SIMFONINIS ORKESTRAS

Dirigentas MODESTAS PITRĖNAS

Koncertas Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje, 2009 05 02

WOLFGANG AMADEUS MOZART

Simfonija Nr. 21, A-dur, KV 134

ROBERT SCHUMANN

Koncertas violončelei ir orkestrui a-moll, op. 129

DMITRIJ ŠOSTAKOVIČ

Simfonija Nr. 14, op. 135

LIETUVOS KAMERINIS ORKESTRAS

Solistai:

MARK DROBINSKY (violončelė)

INESA LINABURGYTĖ (sopranas)

VLADIMIRAS PRUDNIKOVAS (bosas)

Dirigentas ROBERTAS ŠERVENIKAS

Koncertas nacionalinėje filharmonijoje, 2008 05 03

„Vokietijos kultūros pavasaris Lietuvoje“

LIETUVOS NACIONALINIS SIMFONINIS ORKESTRAS, KAUNO VALSTYBINIS CHORAS

Solistės INESA LINABURGYTĖ (sopranas), LAIMA JONUTYTĖ (mecosopranas), dirigentas JUSTUS FRANTZ (Vokietija)

GUSTAV MAHLER Simfonija Nr. 2, c-moll, „Prisikėlimo“

Koncertas Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje, 2007 05 05

Edward Elgar Oratorija „Gerontijaus sapnas“

Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras, Kauno valstybinis choras, solistai: Inesa Linaburgytė (mecosopranas), Ben Johnson (tenoras, Didžioji Britanija), Hakan Ekenas (bosas, Švedija), dirigentas Neil Thomson (Didžioji Britanija)

Koncertas Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje 2006 05 13

Pietro Mascagni Opera „Kaimietiška garbė”

Santuca - Inesa Linaburgytė, Turidu - Aleksandrs Antonenko, Alfio - Vytautas Juozapaitis, Lola - Ieva Prudnikovaitė, Mama Liučija - Laima Jonutytė, Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras, Kauno valstybinis choras, Dirigentas - Juozas Domarkas

Koncertas Internationale Musikwerkstatt in Schruns (Austria), 1996 07 26

J.Haydn Symphonie Nr. 45 fis-moll Abschied

A.Lotti Laudate

W.A.Mozart Symphonie g-moll KV 183

Kauno kamerinis orkestras, Olga Geczy (dirigentė), Alma Buzaitė ir Natalija Katilienė (sopranai), Inesa Linaburgytė (mecosopranas)

"Toskos" premjerinę sudėtį laikau idealia. Inesa sukrėtė savo vaidmens traktuote, sujaudino."

Dmitrij Bertman, Maskvos "Helikon Opera" teatro režisierius

"Inesa Linaburgytė – puiki Toska, puikus sopranas, vaidino, Toskos išgyvenimus perteikė labai jaudinančiai, tiesiog sukrėtė iki širdies gelmių. Grakščiai ir koketiškai buvo padainuota I veiksmo arija. Labai chatakteringai, su neapykanta, ir tuo pat metu su užuojauta vyko dialogas su Skarpija I veiksme. Štai tokią spalvingą Toską mums pateikė Inesa Linaburgytė. Ji puikiai žaidžia tembru, turi šviesų, turtingą balsą, kuris visu grožiu romantiškai ir aistringai suskambėjo žymiojoje arijoje "Visi d‘arte", tokiu būdu atskleisdamas dievišką vokalą!"

Ievina Liepina

"Hana – gan netikėtas Inesos Linaburgytės vaidmuo, ypač jei prisiminsime jos dainuojamas dramatines partijas – Santucą, Amneris, Karmen, Ulriką, Erodiadą, Eboli ir kt. Regis, solistė sumanė pažaisti ir tai jai puikiai sekasi. Jos herojė – įspūdinga, fatališka moteris, žinanti savo vertę, jai nesvetimas humoro jausmas."

Justa Adomonytė-Šlekaitienė. Muzikos barai, 2004 sausis

Pelnytai spontaniško publikos įvertinimo susilaukė A. Krikščiūnaitės ir I. Linaburgytės interpretacija, apgalvotai integravusi ne vien italų operinėje muzikoje sukauptą techninį pasirengimą, bet ir bažnytinės muzikos priedermei priklausančių atlikimo kultūros savybių visumą, kuri diktuoja atitinkamą prasminių žodžių artikuliaciją, atidžiai parenkamą dinaminį planą.

Vytautė Markeliūnienė, Jubiliejiniam sezonui įsibėgėjant, 7 meno dienos, Nr. 599

Į sceną su naujomis jėgomis sugrįžusi ir šiame spektaklyje debiutavusi I. Linaburgytė pasirodė kaip puiki Karmen - ne tik todėl, kad taikliai perteikė savo personažo charakterį, bet ir todėl, kad į ją apskritai įdomu žiūrėti scenoje -tai dainininkė, sugebanti improvizuoti.

Beata Leščinska, Ir dar kartą "Karmen", 7 meno dienos, 2002 06 14