Giedrė Dirvanauskaitė (violončelė)

Image
Biografija
Repertuaras
Koncertai
Garso įrašai
Spauda
Galerija
Biografija
Repertuaras
Koncertai
Garso įrašai
Spauda
Galerija

Lietuvių violončelininkė Giedrė Dirvanauskaitė yra nacionalinų konkursų laureatė. Ji tobulinosi meistriškumo kursuose pas M. Rostropovičių, D. Geringą, H. Beyerle, T. Grindenko ir kt.

Kaip solistė Giedrė koncertavo su daugeliu Europos, Azijos bei Vidurio Rytų kameriniais ir simfoniniais orkestrais, dalyvavo muzikos festivaliuose “Lockenhaus” (Austrija), “Gruodžio naktys” (Rusija), Gštade ir Bazelyje (Šveicarija), Beppu (Japonija), Goriše (Vokietija), o jos scenos partneriai yra tokie žinomi muzikai, kaip V. Afanasjev, M. Argerich, Y. Bašmet, M. Bekovac, S. Chen, V. Mendelssohn, L. Hagen, H. Holliger, M. Portal, A. Žlabys. Violončelininkė atliko kompozitorių V. Kissine, G. Kančeli, A. Maskats, V. Poleva pasaulines premjeras.

Pastaruoju metu Giedrė Dirvanauskaitė aktyviai koncertuoja įvairių kamerinių ansamblių sudėtyje. Nuo 2009 metų ji reguliariai groja fortepijoniniame trio kartu su smuikininku Gidon Kremer bei pianiste Khatia Buniatishvili. Pastarasis trio “Kissine/Tchaikovsky: Piano trios“ įrašas , išleistas 2011 metais kompanjos ECM, laimėjo prestižinį Vokietijos kritikų prizą („Preis der deutschen Schallplattenkritik“), be to įrašas sulaukė didelio dėmesio tarptautiniu mastu ir buvo vertinamas kaip vienas geriausių P. Čaikovskio kūrinių įrašų. Kiti violončelininkės įrašai: "Hymns and Prayers" – G. Kančeli „Tyli Malda“ (ECM, 2008), "Between the Waves" - V. Kissine Duo (ECM, 2013) and "Mieczyslaw Weinberg" - M. Weinberg Styginių trio (ECM, 2014).

Giedrė Dirvanauskaitė groja 1709 metų Alexander Gaglianus violončele. Nuo 1997 metų Giedrė yra kamerinio orkestro Kremerata Baltica narė.

Kameriniai kūriniai

George Frideric Handel

Sonata dviems violončelėms ir continuo g-moll

Arthur Honegger

Sonatina smuikui ir violončelei

Bohuslav Martinu

Duo smuikui ir violončelei, Nr. 1, H. 157

David Popper

Requiem trims violončelėms ir fortepijonui op. 66

Kūriniai violončelei ir orkestrui

Luigi Boccherini

Koncertas B-dur, G. 482 /  Cello Concerto in B flat major

Karl Davidov

Koncertas  a-moll, Nr.2, op.14

Edison Denissov

Happy End  ( 2-iems smuikams, violončelei, kontrabosui ir orkestrui)

Antonin Dvorak

Koncertas h-moll, op.104

Joseph Haydn

Koncertas C-dur Nr. 1,  H. 7b/1

Koncertas D-dur Nr. 2, H. 7b/2 (Op. 101)

Édouard Lalo

Koncertas e-moll / Cello Concerto in D minor

Witold Lutoslawski

Grave

Niccolò Paganini

Introdukcija ir variacijos Mozės tema / Introduction and Variations on "Dal tuo stellato soglio' from Rossini's "Mose", for violin & orchestra, MS 23

Camille Saint-Saens

Koncertas a-moll, op.33 / Cello Concerto No. 1 in A minor, Op. 33

Robert Schumann

Koncertas a-moll, op.129

Pyotr Tchaikovsky

Pezzo Capriccioso, op.62

Variacijos Rococo tema  A-dur, op.33 / Variations on a Rococo Theme, for cello & orchestra (or cello & piano) in A major

Kūriniai violončelei solo

Johann Sebastian Bach

Siuita Nr.1 G-dur

Siuita Nr.2  d-moll

Siuita Nr.3  C-dur

Siuita Nr.4  Es-dur

Siuita Nr.5  c-moll

Gaspar Cassado

Siuita d-moll

Kūriniai violončelei ir fortepijonui

Attilio Ariosti

Sonata e-moll

Ludwig van Beethoven

Sonata Nr3 A-dur, op.69

Sonata Nr4 C-dur, op.102 

Luigi Boccherini

Sonata  A-dur, Nr.6 / Sonata for cello & continuo in A major, G. 4 (Six Sonatas No. 6)

Sonata  G-dur, Nr.3 / Sonata for cello & continuo in G major, G. 15

Johannes Brahms

Sonata e-mol , Nr.1, op.3815

Sonata F-dur , Nr.2, op.99

Stephen Davismoon

Beneath Garlands, violončelei ir fortepijonui

Claude Debussy

Sonata  d-moll / Sonata for cello & piano, L. 135

Gabriel Faure

Elegija c-moll, op.24, violončelei ir fortepijonui ar orkestrui

François Francoeur

Sonata E-dur   

Daniel van Goens

Skerco Nr.2, op.12

Edvard Grieg

Sonata a-moll, op36

Pietro Lokatelli

Sonata D-dur 

Bohuslav Martinu

Variacijos slovakų tema H. 378 / Variations on a Slovak Folksong for cello & piano

Nikolai Miaskovsky

Sonata  Nr.1

David Popper

Spinnig-Wheel, op.55 violončelei ir fortepijonui

Tarantela, op.23, violončelei ir fortepijonui

Sergei Prokofiev

Sonata  C-dur, op 119

Anton Rubinstein

Sonata Nr.1, op.18

Franz Schubert

Arpeggione Sonata a-moll, D 821 / Sonata for arpeggione & piano in A minor

Robert Schumann

3 fantastinės pjesės op. 73 / Phantasiestücke (3 Fantasy Pieces) for clarinet (or cello or violin) & piano

Funf Stucke in Volkston, op.102

Richard Strauss

Sonata  F-dur, op.6 (TrV 115)

Kiti kūriniai

Peteris Vasks

Plainescapes  (smuikui, violončelei ir chorui)

Gidon Kremer live in Vicenza

J. Brahms Fortepijoninis kvartetas c-moll

Rostislav Krimer-fortepijonas

Gidon Kremer-smuikas

Yuri Bashmet-altas

Giedre Dirvanauskaite-violončelė

Giya Kancheli: Angels of Sorrow

Mahler & Schnittke: Fortepijoninis kvartetas a-moll

Gidon Kremer (smuikas), Maxim Rysanov (altas), Giedre Dirvanauskaite (violončelė), and Andrius Žlabys (fortepijonas)

Koncertas Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje, 2010 10 09

ANTONIO VIVALDI

„Vasara“ iš keturių koncertų ciklo „Metų laikai“, RV 315 (A. Puškariovo aranžuotė vibrafonui ir orkestrui)

RAMINTA ŠERKŠNYTĖ

„Vasarvidžio giesmė“ styginių orkestrui ir mušamiesiems

DOBRINKA TABAKOVA

„Saulės triptikas“ smuikui, violončelei ir styginių orkestrui

LUDWIG VAN BEETHOVEN

Styginių kvartetas Nr. 14, cis-moll, op. 131 („Kremerata Baltica“ aranžuotė styginių orkestrui)

Kamerinis orkestras KREMERATA BALTICA

Meno vadovas ir solistas GIDON KREMER (smuikas)

Solistai:

GIEDRĖ DIRVANAUSKAITĖ (violončelė)

ANDREJ PUŠKARIOV (vibrafonas)

Koncertas Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje, 2009 03 13

III tarptautinis Jaschos Heifetzo smuikininkų konkursas. Koncertas „Hommage à Heifetz“

Programos „Vilnius – Europos kultūros sostinė 2009“ dalis

ARVO PÄRT „Pasakalija“

KRZYSZTOF PENDERECKI Čakona iš „Lenkiškojo requiem“

GIYA KANCHELI „Tyli malda“

GEORGS PELECIS „Žydintis jazminas“

RAMINTA ŠERKŠNYTĖ „De profundis“

REINHOLD GLIÈRE Oktetas D-dur, op. 5 (versija styginių orkestrui)

Orkestras KREMERATA BALTICA. Solistas ir dirigentas GIDON KREMER (smuikas)

Solistai: GIEDRĖ DIRVANAUSKAITĖ (violončelė), ANDREI PUSHKAREV (vibrafonas)

Koncertas Taikomosios dailės galerijoje, 2007 12 16

L.Janaček “Fairy tale” violončelei ir fortepijonui

E.Schulhoff Duo smuikui ir fortepijonui ( Leoš Janáček atminimui)

A.Dvorak Romantinės pjesės smuikui ir fortepijonui , Op. 75

P.Tchaikovsky Trio a-moll, Op. 50

RASA VOSYLIŪTĖ (smuikas)

GIEDRĖ DIRVANAUSKAITĖ (violončelė)

EGLĖ VOSYLIŪTĖ (fortepijonas)

Daugialypį delikatumą girdime klausydamiesi Witoldo Lutoslawskio "Grave" violončelei ir styginiams. Puikiai kūrinio dvasią perteikianti solistė Giedrė Dirvanauskaitė naudojo plačią subtiliausių niuansų skalę. Būtent jie yra to kūrinio "pamatų" pagrindinis komponentas. Ar tai jiems tinkama medžiaga? Regis, pats autorius tokį paradoksą savo kūryboj ne kartą sėkmingai pasitelkdavo.

Edmundas Gedgaudas, Pavasaringieji, Literatūra ir menas, 2004-10-08 nr. 3018

Gegužės 9 d. koncertavo pianistė Laurina Šablevičiūtė, […] bei violončelininkė Giedrė Dirvanauskaitė, nuo 1997 m. kamerinio orkestro "Kremerata Baltica" artistė. Koncerte skambėjo R. Schumanno Romansas Fis-dur, Nr. 2, op. 28, bei "Fantastinės pjesės" violončelei ir fortepijonui, op. 73, J. Brahmso "Fantazijos", op. 116, A. Šenderovo "Čiurlionio eskizai" ("Kompozicijos eskizas", "Varpas", "Angelas", "Demonas", "Vinjetė liaudies dainai", "Gintaro rūmai"), M. Tippetto Sonata Nr. 2, L. Šablevičiūtės vyro S. Davismoono "Beneath Garlands" ir B. Martinu "Variacijos slovakų tema". Šį "Sugrįžimų" vakarą patirtais įspūdžiais mielai pasidalijo pianistė doc. Virginija Dabkutė: "Koncertas žavėjo atlikėjų profesionalumu, muzikavimo gyvybingumu, įdomiais interpretaciniais sprendimais, taip pat – Lietuvoje dar negirdėtų kūrinių premjeromis.[...] G. Dirvanauskaitės grojimas žavėjo gražiu garsu, lanksčia frazuote. R. Schumanno "Fantastinės pjesės" buvo atliktos labai nuotakingai, atlikėjos puikiai jautė viena kitą, kūrė savitą šių pjesių koloritą. Antroje koncerto dalyje įdomiai nuskambėjo žmonai Laurinai skirtas S. Davismoono kūrinys violončelei ir fortepijonui – įtaigūs buvo muzikos kontrastai ir puikiai atlikėjų perteiktas šios muzikos šokinis pulsas. Labai malonu ir ypač brangu bei vertintina, kad jaunosios atlikėjos kas kartą pasirodo vis brandesnės ir jų interpretacijos vis įtikinamesnės."

Aldona Eleonora Radvilaitė, Primenantys apie save, Septynios meno dienos, 2005-05-27 nr. 663

Pirmos koncerto dalies pabaigoje skambėjo R. Vosyliūtės ir G. Dirvanauskaitės ansamblis – Bohuslavo Martinu dviejų dalių Duetas smuikui ir violončelei Nr. 1. [...] Lygiai taip pat sužavėjo ir stygininkių duetas – lyg grotų vienas atlikėjas. Atlikėjų ansambliškumą visiškai atskleidė Antonino Dvorako Trio fortepijonui, smuikui ir violončelei f-moll, op. 65. Nors kai kur, pavyzdžiui, antroje dalyje, galima buvo nesutikti su tempo sprendimu – Allegretto grazioso nuskambėjo kiek skubotai, labiau espressivo nei grazioso, tačiau styginių instrumentų intonacijos tikslumas unisoninėse atkarpose, tobulai skambančios oktavos, vientisas didžiulio keturių dalių ciklo pojūtis liudijo techniškai tobulą, išties pagrįstą ir profesionalią muzikių interpretaciją. Norėtųsi tikėtis, kad šis ansamblis ir ateityje rengs neginčijamai aukštu meistriškumu ir meniškumu džiuginančias programas.

Rima Povilionienė, Kameriniame koncerte – trys jaunos muzikės, Muzikos barai, 2004 vasaris-kovas